Bröllop och dop

Den här helgen har gått i kärlekens tecken. Min ena bror har gift sig. De passade även på att döpa sina söner. Det hände en hel del skojiga saker i kyrkan, en liten smyg-grej som hände var att mitt ena brorsbarn pratade med mitt kusinbarn.
BB -Kolla Agneta har motorcykelbyxor på sig!
KB -Vad häftigt!
BB -Är det motorcyklarstövlar oxå?
KB -Näe det är det inte ser du väl!
BB -???
KB -Det är ju klack på de där stövlarna.

Motorcykelbyxor, tänker du nu, men det var ett par 3/4s jeans med två såna bältesspännen i nerkant. Det funkar visst som motorcykelbyxor. Vad vet jag? Använde mina nya stövlar och ramlade inte, fick inte skoskav och inte ens ont i fötterna. Lööövliiii.

Annat skojigt var när Gustav rättade prästen. :)

image479
Här är de, nygifta och nydöpta.

Vad fick de då för fina gåvor?
image480
En påse bröllops-soppa låter väl intressant? På innehållsförteckningen stod det '... grönsaker, klimp av mannagryn...' Mums....eller kanske inte alls så mums.... En kul grej (som dock inte kom från mig).

Jag gjorde en lite kärleksbok (skrämmande lik en annan jag har gjort.....

image481
Här är då framsidan. Hela boken är klädd med papper från Basic Greys kollektion 'Fusion' som jag blev kär i och köpte alla papper av, gissa om jag blev glad att jag hade (nästan) alla kvar ett år senare :) Hjärtat är guldembossat och från Octoberstamps, texten är oxå guldembossad och kommer från Lilla Papeprsbutiken.

image482
Finns inte så mycket att säga, rubons och lite utstansat med qk.

image483
Swirlstämpeln i bakgrunden är min älskade Tim Holtz-stämpel (snudd på favorit). På vänstersidan är ett hjärta från octoberstamps som är målat med torrchalks sedan överstämplat med ett texthjärta (som inte syns på fotot) och sedan en textstämpel som bakgrund från Hero Arts.
På högersidan är det en stämpel från Badanka som är målad med distresser. Glitterlim på hjärtat (så klart)

image484
Här 'är ett 'favoritcitat' om giftermål som jag inte akn låta bli att ta med. Sedan en fotostämpel från Borta med Vinden. Stämplat med metallicdyna, men det syns ju så klart inte nu....

image485
Stämpel från Penny Black som är målad med distresser. Punchade hjärtan och texten är från qk.

image486
Stämpel från Inkywings som jag gillar massor, så nu hoppas jag på fler bröllop :) Sedan en liten text från Siv Andersson.

image487
Ja, man måste ju skryta med sig själv oxå :)

Så var det ju de döpta gossarna oxå. Till dem gjorde jag varsin tavla.

image488

image489
Det är vad jag gjort i pysselväg senaste tiden.

Nu komemr det bli en tripp till Stockholm + Åland med jobbet och när jag komemr hem ska jag måla om mitt vardagsrum. Så det är väl det närmaste pyssel jag kommer. Jag sitter nu och ska bestämma vilken färg jag ska ha. Hur lätt är det då? Har några favoriter, så klart. Jag måste sätta upp en lapp till målaren tills imorgon bitti, så tiden tickar.....
Jag väljer på dessa kulörer
image490image491image492
image493image494

Jag vet att det inte hjälper, men ändå. Men visst är det även lite kul att det är två färger som heter Ingefära? :) Vilken färg har ingefära egentligen?

Dagens plus: Jag är hemma igen.
Dagens minus: Tiden gick så fort, trots att man fått en timme extra.
Dagens fundering: Är jag helt oförmögen att visa intresse?


Kommentarer
Pickles/TesaB

Wow! Vilka fantastiska presenter! Jättesnyggt alltihop!

2007-10-28 @ 22:07:41
URL: http://tesasscrap.blogspot.com/
VeronikaP

Välkommen hem igen! Alltid kul med bröllop, du har gjort en superfin bok till dem!!
Och tavlorna är superfina konstverk!!

Om färgerna, jag gillar Ingefära 251 eller Anis.....

2007-10-28 @ 22:09:49
URL: http://veronikap.blogg.se
Lotta

Verkligen en jättefin bok dom måste blivit super glada.

2007-10-29 @ 08:43:45
URL: http://www.lottasblogg66.blogspot.com
Sonja T

Vilket minnesvärt bröllop, både för dig o för dom:)

//Sonja

2007-10-29 @ 10:34:18
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Ewa

Ditt "kort" måste ju fått alla andra att framstå som små vissna lappar. Du är duktig på det du gör!
Kan man inte få se mer bilder från bröllopet? Kanske på de fräsiga mc-byxorna och stövlarna? :)

2007-10-29 @ 18:28:18
Ewa igen

Även om det är kul och inspirerande att se dina alster måste det erkännas att det är dina kryptiska funderingar och plus/minus som verkligen intresserar ;) Mer,mer,berätta mer.

2007-10-29 @ 19:01:46
Elisa

Trevligt med bröllop! Kan man få se en bild på dig i motorcykelbyxorna? ;D
Kika in i min blogg...

2007-10-30 @ 15:51:36
URL: http://www.elwa.se/galleri
Christine

FIKON!!! eller möjligen asp.. dom andra är lite för kalla.

2007-10-30 @ 21:09:24
Anette

Hej!
har skrappat ett tag bara, mest kort, tycker du har gjort fina saker. jag tycker om din swirstämpel från Tim Holtz. Hur beställer jag en sådan?

2007-11-03 @ 12:35:15
Anette

Hej!
har skrappat ett tag bara, mest kort, tycker du har gjort fina saker. jag tycker om din swirstämpel från Tim Holtz. Hur beställer jag en sådan?

2007-11-03 @ 13:55:53
Mattis

Uh, ingerfära har inte blå färg iaf, förrutom när den börjar bli gammal då det blir grågröna ringar i den. Bröllopsboken var fin, och det var bra att du gjorde fingrarna upptill löstagbara så den får plats i hyllan bättre. Hej ifrån mig!

2007-11-04 @ 05:24:41
URL: http://thaimattis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0