Skolforum på Åland?

I tisdags åkte nästan hela kollegiet till Stockholm för att bevista Skolforum. Jag hade aldrig förut bevistat detta och visste inte riktigt vad som väntade mig men jag blev mycket nöjd med dagen. Det var en massa utställare och det var hur mycket föreläsningar som helst. Det var debatter och information, information och mer information. Gratis pennor och godis lockade i alla moduler och ljudvolymen var enorm. Tänk er en massa högljudda lärare på ett och samma ställe samtidigt :)

Jag har en hel kasse här hemma med broschyrer och information som jag ska kolla igenom, jag ska bara..... Dit vill jag gärna åka igen.

Vi skulle alla övernatta i Stockholm och det billigaste alternativet var att kryssa till Åland. Är inte det helt galet så säg? Nåja, på tisdags eftermiddagskvällen rullade bussen på färjan och vi själva klev ombord på m/s Cinderella. Det finns till och med fotobevis på det. ;)

Självklart blev det mer foton tagna under kvällen och natten och detta visar lite vad vi höll på med.

image497
Vi undvek Lill-Babs hela kvällen. Men vi sprang på henne i taxfree-shopen dagen efter....

image499
Vi hängde lite i baren. Här är det min och A's mojitos som syns lite svagt vid ett barhäng.

image498
Vi vilade våra fötter efter en hel del dansande

image500
När vi såg ut såhär var det dags att sova, så det gjorde vi.

Det hela var en toppenresa och det var skönt att bara vara.

Ålands-plus: Jag och A hade superkul ihop.
Ålands-minus: Mycket galna pensionärer
Ålands-fundering: Blir man för gammal för att fråga chans?


Kommentarer
Marianne Johansson

Har läst dina senaste inlägg om vattenskada, Bengt Alsterlind och land. Nu undrar jag om ni var till Åland på "hajk" och om du får ducha hos Bengt framöver? Hoppas det går bra med allt.

2007-11-03 @ 14:01:13
Ann-Louice

Hallå! Är och kollar runt lite på din blogg. Såg många fina saker du gjort. Du glänser verkligen!

Kram

Ann-Louice

2007-11-04 @ 14:06:16
URL: http://ann-louice.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0