Det blev visst ett missförstånd...

Idag har de alltså börjat greja i mitt badrum. Fixar-frasse lovade mig att toalettstolen åtminstone skule finnas på plats varje eftermiddag när jag kom hem. Okej täntke jag, det kna jag leva med, utan dusch funkar det. När jag så kom hem ikväll så anade jag ju oråd direkt när det står en toastol ute på gården. Japp, det var min gamla. Så jag har verkligen inget badrum. Nada! Njet! Nichts! Ja, väggar och sådär....hmmmm. Lagom lockande att tassa ut till grannhuset och gå ner i tvättstugan. Men jag har ju inget val. Hoppas permafrosten ger med sig snart bara.

Idag fick jag tokspel på jobbet. Det började lite lugnt sådär men jag kände att jag blev väldigt provocerad av en elev. Det var lika bra att slänga ut eleven. När eleven går förbi mig väser denne 'IDIOT' och det var rött skynke direkt. Stegade ut i korridoren och fortsatte utskällningen. När jag sedan kom tillbaka in i klassrummet var det betydlgit tystare än vad det sägs vara i en grav. Eleverna vågade inte ens titta på mig. Jag har nog aldrig varit så arg och frustrerad och...ja jag vet inte vilka mer känslor som väcktes..på skolan. Men efter halva lektionen gick jag ut i korridoren och bad eleven om ursäkt för att jag skrikit och tappat humöret och jag fick en ursäkt tillbaka och nu är allt okej. Men just då....åh vad jobbigt.

Dagens plus: Mail från M
Dagens minus: Hur kan det vara annat än mitt badrum?
Dagens fundering: Hur gör man för att öka tiden på ett dygn?


Kommentarer
Frida

Oh! Vi har precis haft diskussioner på utbldningen om man får slänga ut lymmlarna eller inte. Jag tycker: SJÄLVKLART! Sedan måste man naturligtvis förklara varför å så men....ja, det är knepigt.
Läser till förskollärare...men jusst nu går jag en allmän kurs.

2007-11-15 @ 17:11:19
URL: http://fejs.se/blogg
Prebenanneli

Greetings. This site is so full of information

2010-04-22 @ 08:04:13
URL: http://prebenanneli.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0