Så var det söndag igen...

Igår var det då lördag, inte helt otippat... Det var inte vilket lördag som helst utan det var EFIT-lördag. Men det glömde jag bort...så jag har inga kort att visa. Måste nog lägga in påminnelse i telefonen kvällen innan så att jag är med i matchen. Ska göra det sen...ska bara....

Jag har gjort några kort i helgen oxå. Hittade svart glossig kartong hos Anna och köpte två ark, de är snart slut... Det tråkiga är att det inte syns i scannern och det blir fula fingeravtryck på arket. Så jag fick sitta med bomullsvantar och pyssla och hur enkelt är det då? Jag gjorde det heller inte lätt för mig då jag skulle limma fast massa utstansade swirlar, de fastnade i allt katthår som sögs till vantarna på en gång. Pust. Men ni ska få se resultatet först och främst.

image317

Det är swirlar som hör till QK Revolution och det funkar superbra i min Cuttlebug. Jag är jättenöjd med det inköpet. Det enda jag int är helt nöjd med är att det blir skärmärken i C-plattan men det är bara B-plattan som finns att köpa lös. Så jag är så himla busig att jag lägger så att det skär i B-plattan istället. (Det kan oxå vara så man ska göra, men att jag har fattat fel och tror att jag kommit på en världsrevolutionerande nyhet....) Sedan stämplade jag gitarren från Inkywings på vit kartong och på OH-plast. På baksidan av plasten la jag turkost glitterlim på en del av gitarren. (Detta är nog något jag gillar mycket eftersom trycket syns ändå, jag kommer visa fler kort med samma teknik bara glitterlimmet har torkat :) ) Satte fast OH-plasten på den vita kartongen med svarta brads. Anledningen till att jag gör dubbeltryck är att det är svårt att få det ritkigt ritkigt jämnt på OH-plasten tycker jag, men jag kanske lär mig. Så monterade jag det vita på turkost bazzill och sedan på det svarta glossiga papperet. Stansade ut bokstäverna (QK Tangerine) och limmade på turkost papper och satte fast allt på stommen. Knöt prickigt band i kanten och använde två prickiga photoancors som deko. Kortet är gjort på beställning till en kille som konfirmeras och som gillar elgitarrer och falukorv. Precis, falukorv är skitsvårt så det skippade jag :) Det är väl inte ett traditionellt kort till en konfirmand, men beställaren var nöjd och det är ju huvudsaken.

Så gjorde jag ett till kort.
image318
Filurerna är från Kortmakaren och de är störtsköna! Ögonen och leendena är bara för härliga. Texten är en stämpel från Paper Salon som jag tyckte passade bra ihop med Filurerna. Bakgrunden är så klart det glossiga papperet, men det syns inte.... Jag vet precis vem jag vill skicka det här kortet till, men man kan väl säga 'Det är inte riktigt passande' så jag får ha det ståendes här hemma, det är nog inte helt lättsålt...

Så var jag tvungen att prova en lite ny teknik för mig. Jag har köpt Perfect Pearls som är ett fint pulver (superfint till och med) som är hur glittrigt som helst. Kan jämföra det med twinklar i pulverform eller superglittrig ögonskugga i puderform. Jag köpte lila och brons och måste nog ha fler, för attans vad roligt det var.

image319

Det syns ju inte så väl i scannern då men.... Bakgrunden är alltså svart glossig kartong där jag tömt på 3d-lack och sedan det bronsfärgade perfect pearls-pulvret och dragit med ett gammalt kreditkort. Sedan har jag blåst med varmluftspistolen och då bubblar sig 3d-lacket rejält, det syns bäst överst på bilden. Sedan stämplade jag med stämpel från Paperbag Studio, det syns inte så bra, men stämpeln ser alltså ut såhär egentligen.
image320
Så monterade jag det på två lager av bazzill och sedan sitter det på en benvit stomme (ska ta reda på vad dessa underbara stommar heter som jag köper av Åsa på Lilla Pappersbutiken. Synd bara att det inte finns i så många färger, för det är superhärlig kvalité!). På sidan är det en stämpel från Rhonna Farrer och på vissta ställen är det fyllt med kopparfärgat glitterlim.

Så har jag gjort klart mina ATC som ska bytas med Holland, men de är postade och jag har så klart inte scannat dem. Men de är gjorda iaf, och det får man ju vara glad för.

Annars har det varit en ganska slapp helg. Började med badminton på fredagen 1-1 i matcher och det får jag väl vara nöjd med, sedan blev det thai-mat med Anna och Mattias. Mumsigt värre. På lördagen var jag ute och promenixade lite, plockade lite här hemma och skulle till kompisar på kvällen men det blev ändrade planer så jag blev hemma istället. Såg de tre första låtarna på ESC, men kollade sedan på Hot Shots istället. Otroligt skojiga filmer och jag bryr mig inte om vem som vinner och inte vinner ESC.

Så blev det söndag och idag har jag städat lite mer seriöst och sedan har jag pysslat. Jag borde ha jobbat, men det blev inte så... Så gick en propp idag oxå. Hur ofta händer det då? Det har nog aldrig hänt mig, i vanliga fall hade jag inte blivit störd av det, men det var en röd propp som pajjade och jag har bara gröna hemma. Lagom kul eftersom jag redan hade varit iväg och handlat. Men eftersom jag har världens bästa grannar så fick jag en propp utan några större problem. Tack D för det. Lovade fest eller fika som tack, och nu tänker jag 'Varför inte både och?' :)

Så nu är allt som vanligt, söndagkväll med lite jobbångest som kommer krypande. Jag har ingen lust att jobba ikväll, inte minsta lilla. Jag tror jag tar lite chokladglass och varma hallon istället.

Dagens plus: Perfect Pearls var superkul att leka med
Dagens minus: Jag har inte promenixat, inte varit på friskis, inget alls...
Dagens fundering: Blir det aldrig sommarlov?


Kommentarer
Christine

Ja! Det är så läckert och gitarren är så snygg! Blir kanonbra!!

2007-05-13 @ 20:24:41
URL: http://christineo.blogg.se
Gunvor

Superläckra kort Agneta! Gitarrkortet är hur häftigt som helst - vilken Rock-n-Roll-känsla! Och visst är glitterpigmenter skojiga - jag måste nog plocka fram mina PearlEx snart ...

Kram, Gunvor

2007-05-13 @ 21:45:44
URL: http://gunvors.blogg.se
Helena

Härliga o fina kort! Gillar att du är så mångsidig.
Hälsningar
Helena

lenislenis

Kanonfina kort, allihop men det sista var ju bara för läckert. Får man fråga hur mkt 3D-lack tror du du använde? Verkar som det behövs rätt mkt? Var köper du Perfect Pearls? Scrapbutiker? Jag blev jättesugen på att testa.

2007-05-13 @ 22:29:42
lenislenis

Kanonfina kort - allihopa, men jag blev speciellt förtjust i det sista. Får jag fråga hur mycket 3D-lack du tror du använde? Det ser ut som om det behövdes mkt. Var köper du Perfect Pearls? Scrapbutiker? Jag blir jättesugen på att testa tekniken!

2007-05-13 @ 22:33:50
Sara

Sååå fina kort!!! Jag blev lite kär i det turkosa konfirmationskortet - jätteläckert! Måste också prova perfect pearls snart...

2007-05-14 @ 09:02:24
URL: http://www.lillasara.se
Annelie

Korten var superfina. Som alltid. Gillade kontrasten mellan det svarta och det turkosa var extra snyggt.
Är såå avundsjuk på din Cuttlebug. Har hört rykten att man kan stansa i dekorgummi i den. Stämmer det?

Missade EFIT även jag som du gissade. :-(

2007-05-14 @ 14:34:31
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Annelie

Jättefina kort som alltid. Gillar kontrasten mellan det svarta och det turkosa jättemycket.

Jo, du har rätt. Jag glömde också. ;-(

2007-05-14 @ 15:08:27
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Sara

Hrm, det här med pärlandet kan jag egentligen inte rekommendera... Det tar tid, blir dyrt och plötsligt (oklart hur!) så har man hela pysselrummet fyllt av pärlor som är så himla fina att man bara vill klappa på dem! ;) Men roligt är det! Och även om jag inte är så nöjd med kvalitén eller beskrivningarna på Panduros set är det ju ett smidigt sätt att prova på olika tekniker. Men mycket bättre är nog att ha en idé om vilket slags smycke man vill göra och sen kontakta nån av de svenska, trevliga pärlwebbshopparna och låta dem sätta ihop ett lagom nybörjarpaket.

Men vänta lite nu, jag skulle ju inte uppmuntra dig! :) Fortsätt att göra urfina kort istället, du ger mig massor av inspiration!!!

2007-05-14 @ 20:03:54
URL: http://www.lillasara.se
Pia

vilka underbara kort du har gjort. Gillar speciellt det svarta och turkosa med gitarren.

2007-05-14 @ 20:38:45
URL: http://engdam.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0