Jag jobbar på en cirkus

Ja, inte långt ifrån i alla fall. Freakshow är ett annat ord....... Kreativt kunskapscentrum är ett annat, minst lika skrattretande..... Idag fick jag nästan tokspel när jag satt på mitt arbetsrum och hörde kollegor sitta och skryta om vilken låg ambitionsnivå de har med jobbet. Vad är det att skryta med? Även om två av dem skojade så gör inte den tredje det och det är banne mig inget kul.

Betygen ska sättas och några väcker ångest-de-luxe, vilket jag än sätter blir fel, usch, varför finns det inte fler steg i betygssystemet? Känner en obehaglig stelhet i nacken och jag vill bara gnälla om hur synd det är om mig.... Äh vad fasen, ryck upp dig bara!!!! :)

Jag har nu gjort det jag trodde var omöjligt. Jag har köpt mig gå-stavar, men jag föredrar att säga att jag ägnar mig åt Nordic Walking, för visst låter det roligare. :) Jag tycker ändå att det ser töntigt ut och jag tänker endast var töntig ute på Skutberget. Gick 7,5km i tisdags med stavar. Samma tid som vanligt, men jag kände det ia rmarna och nacken och axlarna dagen efter. Effektiv träning, inget snack om saken men det ser ändå löjligt ut....men jag ser mig ju inte själv när jag stavar runt :)

Efter promenaden var det dax för badminton. Jag och Anna spelade mot K och E och nu smiskade vi upp dem rejält. Vi har aldrig vunnit en enda match förut och nu van vi två matcher med 2-0 i set båda gångarna. Vi har blivit bättre och nu ska de få kyssa våra fötter i fortsättningen :) (Det är lätt att vara kaxig nu...)

Idag var det våg-besök. -0.3kg sa vågen. Det går så otroligt segt nu. Men jag vet varför. Stressen och dåligt med vatten spelar in och jag ska skärpa mig, bara betygen är satta. Snart börjar livet igen!

Imorgon ska jag spela badminton med Mattis. Han sa att han gärna ville spela men att han skulle spela 100% och inget jävla kärringspel.... hmmm....vinner nog inte imorgon alltså....

Lördag är det stavar som gäller och sedan blir det nog Säffle på kvällen. Har pratat lite löst med Christine om att dricka vin och umgås. Konstigt det där, känner henne inte egentligen, bara genom bloggen och så klart att jag är kollega med hennes sambo, men vi har inte träffats alltför många gånger. Men det är alltid roligt att lära känna nya människor. Eller hur?

Dagens plus: Lasse Lindhs skiva som snurrar sig yr.
Dagens minus: Att det är så konstigt på jobbet och inget förstår något...eller?
Dagens fundering: Varför tappar man bort vänner så lätt?


Kommentarer
Linda & grabbarna

Hejsan!
Jag tycker att det ser riktigt friskus-aktigt ut att gå med stavar. Här i Norge är det väldigt vanligt! :) (Och här bor det onekligen många hurtiga människor...)
Så tråkigt att du har sådana kollegor - kan dock inte skriva något annat än att jag känner igen det. Frågan är om de är medvetna om hur dumma de låter...
Hoppas att du får en trevlig helg, Agneta och att jobbstressen snart släpper!
Kram
Linda

2007-06-01 @ 20:12:18
URL: http://bloggen.blogsome.com
Gunvor

Jag får dela med mig av de visdomsord som en äldre kurskamrat brukade säga när jag - då ung och "arg" - retade upp mig på enfaldiga typer: "det finns dumma människor och det är värst för dom". Ha en riktigt mysig helg!
Kram, Gunvor

2007-06-01 @ 21:54:04
URL: http://gunvors.blogg.se
Cerebellum/Malin

Min tanke vad gäller betygen är "hellre fria än fälla" om någon ligger och väger. Särskilt om det är slutbetyg i något ämne eller avgångsbetyg... Om man tänker själv på grundskolebetygen idag så gör de ju ingen nytta efter att man avslutat gymnasiet och att få en chans att rycka upp sig när man kommit in på en gymnasielinje är ju bara positivt. Moraliskt sett... skitsvårt! Ambitionsnivåer - är de less på jobbet? Låter så! Viktväktarna är suveränt om man följer pointsen till punkt och pricka. Jag brukade snåla varannan dag för att kunna äta mer varannan dag. Vatten - ha alltid en 0.5liters flaska med dig och se till att behöva fylla på den minst 3 ggr/dag! OCH drick minst ett glas vatten efter varje måltid. Lycka till!!

2007-06-02 @ 12:24:34
URL: http://zyzter.blogspot.com
Annelie

Alltid tufft när det är jobbigt på arbetsplatsen. MAn ska ju vara där en hel del timmar per vecka och då är det ju himla viktigt att man trivs.
Jag tycker också det ser töntigt ut med stavar, men det ska tydligen vara himla effektivt. Du får gå när det är mörkt eller med luva och solglasögon! ;-)
Din fundering har varit min flera gånger. Det är så många saker man vill hinna med och så prioriterar man bort egentid och då försvinner tiden med vännerna. Tror jag.
Kram

2007-06-02 @ 19:47:23
URL: http://www.tigerfamiljen.se/mammelie
Elisa

jag vill kommentera genom att ge dig en länk till en "tantblogg"! Just nu har hon en underbara bön som du behöver läsa!
http://tant.webblogg.se/

2007-06-03 @ 20:06:18
URL: http://www.elwa.se/galleri
Ingrid

Fina kort du har gjort, gillar speciellt "Pilutta dej-kortet" till 40-åringen! Heja på med stavarna - de ger promenaderna en extra dimension och är väldigt nyttigt. Jag har stavgått i fyra-fem år redan och visst kände man sig lite dum i början och fick löjliga kommentarer av typen "Har du inte glömt skidorna, hehe", men det gick snabbt över och nu travar jag stolt iväg med mina stavar och trivs med den motionsformen. Sen är det ju så många som stavgår nu för tiden, både gamla och unga, så du är långt ifrån ensam.

2007-06-04 @ 21:18:05
URL: http://inola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0