bok 1 är nu färdigläst

Ja, nu har jag läst klart Stieg Larssons 'Män som hatar kvinnor'. Förutseende som jag är så tog jag med mig bok nummer två från pappa så de ska jag börja med ikväll. Tredje boken får jag nog köpa själv.... Otroligt bra böcker enligt mig. Så om du inte läst dem så ska du göra det. Nu har väl iofs de flesta gjort det efter vad jag har förstått :)

Blev sur och grinig igår när hela mitt blogginlägg försvann så jag orkade inte göra om det...jag gör det nu istället :)

Nu har jag alltså sommarlov, men trots detta ska jag åka till Säffle och till jobbet imorgon. Är jag galen? Näe det är jag inte, jag och några tjejer i klassen målar om klassrummet och imorgon ska vi göra det sista, vi ska måla det turkosa. Behöver jag säga att det andra går i brunt och beiget? Det blir supersnyggt och idag ska jag köpa lite små penslar så att vi kan skriva 8H på väggen längst bak i klassrummet, det blir så bra så bra. Ska även hinna med att våldgästa Christine på henes jobb och kanske en fika med M oxå. Sedan ska jag hem till den obehagliga VV-vågen. Förra veckan gjorde den ett minst sagt obehagligt skutt rakt uppåt, inte ens snet uppåt utan bara RAKT upp. Nu är jag inte förvånad, det har varit skolavslutning, fester, och massor av vin. Det rör mig inte i ryggen, så trevligt som jag hade på alla dessa dagar så var det värt det. Men nu är det minus igen (hoppas jag :)). Imorgon kväll ska Anna komma hit och vi ska mysa lite. Det ser jag fram emot.

Det är alltså sommarlov och förra veckan hade vi lärare avslutning ute på Duse. Det var helt underbart skönt och trevligt. Det var avtackning, vanlig tackning och födelsedagsbarn och god mat och gott vin och strålande sol på uteserveringen. Vad mer kan man begära? Avtackningarna var inte så roliga. När man går i pension är en sak, när man inte får vara kvar för att elevantalet sjunker är det inget skojigt, speciellt inte när det är bra folk liksom. Så skulle jag då prata lite till födelsedagsbarnet. Något jag egentligen inte tycker om, att stå sådär inför folk och prata. Konstigt eftersom det är mitt jobb, men det kan oxå bero på att hela skaran är lärare och man känner sig extra utsatt, eller oxå är jag bara löjlig. :) De som satt närmast mig tyckte jag var otroligt löjlig när jag för femtielfte gången drog upp den tummade lappen ur fickan för att läsa stolparna ännu en gång. Men jag tror det blev bra ändå, de sa att det blev det. Och vad var det efter att ha stått längst fram i kyrkan på skolavslutningen och pratat inför skolan i mikrofon? :)

Några av  oss dröjde oss kvar på Duse och umgicks och det var jättetrevligt. Skönt att bara slappna av och snacka skit om livet....typ.
image366
Ni ser ju hur bra vi hade det :)

I torsdags började min dag på ett annorlunda sätt. Jag var nämligen på pedikyr. Något väldigt olikt mig eftersom jag avskyr fötter. Jag hade av Annas scrapbooking fått ett presentkort hos Suzie Picant som tack för mitt jobb hos Anna och jag tog mitt förnuft till fånga och tog tag i mina torra fötter med sprickor på hälarna. Det var ju trots allt mina fötter det gällde och de är ju minst äckliga av alla äckliga fötter som finns :) Men så otroligt skönt det var. Jag satt där i 1,5 timme och fick fotbad, massage, nymålade naglar, slipade naglar, petade nagelband och klippta naglar och hyvlade hälar och allt. Kan tänka mig att göra det igen och har lovat mig själv att fötterna är viktigare än äckliga så jag ska ta hand om dem nu...än så länge går det bra!

Senare på torsdagen åkte jag hem-hem till Tranås och sedan vidare ut till mina föräldrars sommarstuga som är Paradiset på jorden. Det var ju där vi skulle fira midsommar. Till midsommar samlades hela familjen och det var sill och nubbe under bar himmel, solen sken inte men det var i vart fall inte regn! Regnet kom lite senare men vad gjorde det? Det är alltid trevligt att umgås allihopa.

Jag har även hunnit med att vara hos min moster på lite större släktkalas, inte så mycket större eftersom vår släkt inte är superstor direkt. Nu ses vi väl till jul nästa gång ;)

Så har jag även hunnit att läsa Stieg Larsson, äta nyplockade smultron och blåbär, rädda en fågelunge, plocka trefästingar på mig själv och fick plocka två på Sixten när jag kom hem.

Nu ska jag roa mig med tvättstuga, ska gå in en sväng på stan, det är ju löning idag, och så ska jag göra några kort oxå...

Återkommer säkert senare ikväll alltså :)

Dagens plus: Jag har en till Stieg Larsson bok att sätta tänderna i.
Dagens minus: Jag har redan börjat skjuta på planen att städa i ordning PÅ RIKTIGT i mitt arbetsrum/pysselrum


Kommentarer
Annelie

Jag lyssnar på den första boken just nu. Har lånat dem via nätet från biblioteket. Perfekt att lyssna på när man pysslar, bakar, badar eller viker tvätt. Urbra!!
Inte kul att plocka fästingar på vare sig själv eller katten. Hoppas det inte blir något tok pga dem.

2007-06-27 @ 10:31:02
URL: http://www.tigerfamiljen.se/mammelie
Elisa

Men himmel så mycket du redan har hunnit! Och så du tycks njuta... Härligt! Fortsätt med det!
Men glömde du inget? Planerar du inte att komma till Papperskraft i Leksand? Jag bara undrar... Du skulle ju komma och knacka mig på axeln och heja!

2007-06-27 @ 10:49:46
URL: http://www.elwa.se/galleri
Malin

Har läst hela trilogin av S. Larsson. Den är SU-VE-RÄN!!!

2007-06-28 @ 11:41:51
URL: http://zyzter.blogspot.com
Gunvor

Jag har lyssnat på alla tre (kör ju mycket i jobbet) och är så avundsjuk på dig som har två fantastiskt bra böcker kvar!
Duse? Är det Duse udde? I så fall har jag varit där för lääääänge länge sedan ;)
Kram, Gunvor

2007-06-28 @ 18:42:21
URL: http://gunvors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0