Till sist...

... fick jag städat och jag har läst klart sista Stieg Larsson boken. Här har ni anledningen till att jag itne läser så mycket när jag jobbar, jag blir totalt uppslukad av boken och vil bara sträckläsa den. Nu vet jag inte vad ajg ska ge mig i kast med för något. Fattig irländsk flicka i svälttider, eller möjligen något annat. Fick ju tips om Läckberg, men jag har redan läst alla...suveränt bra böcker det oxå.

Idag har jag ägnat litet id av dagen till att städa i mitt kreativa kaos (Tack för den benämningen, ska komma ihåg den i fortsättningen :) )

image372

Se så fint det blev. Jag har plockat fram det jag köpte i Leksand, redo att leka med.... Men solen sken ju så jag hamnade på balkongen och läste bok istället...

Vad jag köpte i Leksand?
image373
Det här köpte jag i Leksand. Nu vill jag bara ha fler Tim Holtz-stämplar. Sara var superglad, för hon hade de jag ville ha. Men då köpte jag det packet med en STÖRRE fågel i, för störst är väl alltid bäst? ;) Nåja, Lisa har lovat att plocka hem fler av de som jag ville ha, så jag oroar mig inte så mycket.


När jag var i Leksand träffade jag oxå Elisa och vi kom och pratade om våra EZ-monterade stämplar och hur vi förvarade dessa. Jag hade mina på ett laminerat A4 och sedan i en mapp. De fäster inte alltid helt hundra och jag orkar sälla kolla mina mappar utan använder mina monterade stämplar. MEN, jag har ju EZ-monterade av sådanan som inte finns att köpa monterade så jag är ju korkad som ratar alla de fina stämplarna jag köp bara för att jag är lat. Elisa sa då att hon hade köpt försättsblad (ofärgade) på Clas Ohlsson och hade sina stämplar på dem och att de skulle vara PVC-fria och allt var bra och de satt hårt och allt. I veckan åkte jag altlså till Clas Ohlson och shoppade. Så nu sitter alla mina ez-stämplar på plast istället. Skillnande är oerhört liten från förut, men de genomskinliga arken är mycket snyggare och stämplarna (de flesta) sitter fast ordentligt även när jag lyfter arket. De som inte gör det har jag för avsikt att tvätta.....ska bara.... (Hmmmmm, inte nu igen!!!!). Sedan kom jag ju på att jag kunde fixa plats åt dessa i min stämpel-förvarings-möbel så att de blir betydligt mer lättåtkommliga.

image374
Så nu ligger de märkes-vis och ett märke per hylla. Förutom alla texter som ligger på egen hylla. Tror det blir bra så faktiskt. Jag har mer översikt nu och de är mer lättillgängliga. Det enda är att jag fick flytta en hel del andra grejer så att det skulle bli leidga hyllplan. Men vad är väl det?

När jag plockade runt i min billy-bokhylla så kom jag på att det vore smart med fler hyllplan. De går ju köpa lösa, men bara i 80-bredd och jag har ju så klart 60-hylla. Men när jag ska åka till IKEA på måndag med M och C så ska jag banne mig köpa 80-hylla ändå.....sedan ska jag köpa mig en såg och vips kommer det bli skitbra allting!

Orkade ingen Blues i Åmål idag (Sorry Christine!!!!), orkade inget alls....har slappat med boken och med en matt Sixten som sovit i mitt knä hela kvällen. Han hade ju en nära-döden-upplevelse idag av hög klass. Han hade ju klättrat lite i ett träd, och när sedan de elaka skatorna kom klättrade han bara högre och högre upp. Till sist hörde jag honom skrika, skatorna kraxade nöjt och det blåste och trädet vinglade obehagligt mycket. Så jag fick gå ut och skrämma fåglarna och locka ner honom. Han började med att försöka klättra med huvudet först, vilket resulterade i att han kasade/föll ner i vansinnig fart tills han blev hängandes skrikandes i en trädgren. Efter det backade han ner... Bra att han får in något i sin valnöts-stora hjärna iaf.... Grannens 4-åriga son ville sedan mata katten med smultron men det ratade Sixten direkt. Pojken blev glad när han såg Sixten äta gräs och slet av en näve och skulle mata honom med, men då gick Sixten.....

Nu ska jag se om jag kan få något gjort med pysselgrejerna...

Dagens plus: Söta pojkar
Dagens minus: Boken är slut...det är slut....på riktigt liksom....
Dagens fundering: Varför envisas mina grannar att kalla min katt för min 'son'?



Kommentarer
Marja

Tack för de fina orden på min blogg!
Måste säga att jag är en beundrare av både dina kort OCH blogg. Du skriver så härligt!
Vad smart med stämpelförvaringen. Måste köpa sådana blad jag med..
Är det ok att jag länkar till din blogg?
//Marja

2007-07-07 @ 10:48:19
URL: http://marjas.blogg.se/
Diane

Åååh, jag läser också Stiegs böcker just nu och vågar inte tänka på hur jag kommer att känna när de är slut. I natt läste jag till klockan var tre... Ska börja på den tredje boken nu, men det får nog vänta tills i morgon för annars går jag inte utan för dörren mer idag.

2007-07-07 @ 15:21:02
Ingrid

Vilken "total makeover" du gjort i din pysselhörna och så fint det blev! Jag har ambitionen att ta itu med mitt kaos nu när jag äntligen har semester, det behövs verkligen. Jag är på del 2 i Stieg Larsson-trilogin. Håller med, man blir laldeles uppslukad för han skriver så bra och spännande.

2007-07-07 @ 17:40:34
URL: http://inola.blogg.se
Sara

Vad fint du har det!

2007-07-08 @ 12:49:06
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Aeonlux

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2009-12-08 @ 10:28:52
URL: http://aeonlux.blog.ca


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0