Fast utan klister, brun utan sol

Fick höra kommentaren att jag var väldigt brun. Vilket jag kasnke inte ser men lite färg har jag fått från dagarna på balkongen. Men idag har det varit regn i luften hela dagen och jag har suttit inne och lekt med mina pysselgrejer. Det är roligt att prova nya grejer.

Det första jag gjorde var att prova tekniken med etiketter som man stämplar på och sedan flyttar över till kortet. Såg detta i Ett Trykk och blev sugen att prova men det har hela tiden kommit något i vägen men idag så. Det var jätterligt så det ska jag göra fler gånger och då göra det och måla lite mer. Övning ger färdighet heter det ju :)

image375
Fågeln (som blev lite av en favorit) kommer från Tim Holtz och texten är från Lilla Pappersbutiken.

Sedan provade jag oxå att göra et kort med tekniken Falsk Linne som jag såg Sara göra på mässan i Leksand. Har inte sett det förut och inte gjort det förut men det var enkelt och det blir fint.

image376
Den svarta stämpeln är från Stampscapes och texten är Stampers anonymous. Jag har embossat texten med ett av de nya EP som är liksom pärlemor och transperanta. Det blev fint och jag ser många användningsområden för dessa EP som jag köpte. Det enda är att skimret fastnar överallt på kortet. Det hjälper inte med antistat och jag försökte pensla en hel del och det funkde bra, värre är på kortet nedan.....

image377

Här har jag använt mina nya dabbers. tjena mors vad kul det var! Varför har jag inte fler? :) Man kan göra många fina bakgrunder och grejer med dem är jag helt säker på. Lite ljusare färger kunde jag ju ha köpt, men hur skulle jag kunna motstå turkost? :) Här är det bara dragit lite på sniskan med färgerna och sedan är svarta swirlar stämplade och återigen trädgrenen med EP. Lite svårt att få bort allt överflöd av EP vill jag poängtera. Ska lägga det på minnet när jag använder dessa EP igen. Fågeln är stämplad, utklippt och sedan färglagd med hjälp av kökssvamp och stämpeldynor. Sedan 3d-lack och lite guldpärlor för att piffa till det hela. Pippefågeln sitter på 3d-kuddar.

Imorgon ska jag göra beställningskort har jag bestämt mig för. Nu ska jag slappa framför en film. Jag hade ltie storstilade planer ett tag för min lördag, emn med det här vädret och min akuta pyssellust så blev det liksom.....ingenting...... måste aktivera mig lite tror jag bestämt!

Dagens plus: Jag har provat nya tekniker i mitt pysslande
Dagens minus: Vädret och mina planer som gick om intet
Dagens fundering: Mina stämplar från USA är skickade, hur lång tid kan de ta på sig för att komma till mig?



Kommentarer
Anettemcl

Urtjusiga kort! Jag gillade särskilt ditt kort med etiketter!

2007-07-07 @ 19:23:47
URL: http://anettemcl.zoomin.se/blogg
Marie

åh så många läckra tekniker! Jag har inte provat en enda av dem själv, men det verkar ju jätteskoj, så snyggt det blev!
/hallonflicka

2007-07-07 @ 19:26:42
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Helene

Vilka härliga kort! Gillar särskilt det första! Du är så otroligt duktig på en massa olika tekniker och det är lika spännande att se dina fina resultat varje gång du provar något nytt. :)

2007-07-07 @ 20:38:56
URL: http://helenev.blogg.se
ulrika_m

Men vilka härliga kort! Du är ju superduktig! Gillar alla tre lika mycket. Har också testat dabbers = mums. Härligt med lite inspiration till annat än det gamla vanliga, nu måste jag prova lite nytt! Tack!

2007-07-07 @ 20:54:16
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Gunvor

Så mycket läckert Agneta! Jag har samma stämplar från Stampers Anonymous Tim Holtz-kollektion och älskar dom.

2007-07-07 @ 23:18:48
URL: http://gunvors.blogg.se
Annika K

Hej! Hittade hit via ett inlägg på Scrappiz. Vad mycket fint du har i din blogg! Du har en himla läcker stil på det du skapar och jag kommer att besöka din sida ofta för att få inspiration. De här nya teknikerna du testat var ju riktigt häftiga. Jag blir kanonsugen på att skaffa såna dabbers. Hur gör man den falska linne-tekniken?
Mvh Annika aka gankis

2007-07-08 @ 06:10:18
URL: http://www.sajk.com
Eva F

Underbara kort Agneta!!! Och visst är falsk akvarell kul, jag testade det också för ett tag sedan och fastnade direkt. Finns i min blogg några av dem.
Men jag funderar över det där med att måla med kökssvampen????
Hur gör man det?
Och sen förstår jag inte hur du får det så snyggt med "dabbarn" det blir inte alls snyggt när jag testar.
Är det glossy eller vanligt papper?
Kram Eva F ("Grapp")

2007-07-08 @ 10:16:19
URL: http://evafre.blogg.se
Pia

jättefina kort. Speciellt gillade jag kortet md etiketterna...

2007-07-08 @ 12:34:41
URL: http://engdam.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0