Jag provar lite nya grejer...

...för ibland blir det roligast så :) Jag har suttit här ikväll och provat lite grejer, fram åkte mina kära adirondackdynor och där hittade jag min regnbågsdyna. Jag köpte den för att göra lite fina resistgrejer som jag sett andra göra. Gissa om jag belv förbannad när de inte funkade. Då la jag dynan längst ner och ångrade mitt köp.... Sedan köpte jag en speciell resistdyna för att få det att bli bättre. Det blev det inte...... Två dynor som hamnade längst ner och grämde mig....

Så mailade Chruss mig (Tack Chruss, om du läser detta :) ) och berättade att man kan resista på fler sätt. Man kan embossa ett motiv och sedan dutta på färg från stämpeldynan och sedan lägga papperet med motivet mot hushållspapper och stryka på baksidan så släpper pulvret och fastnar på hushållspapperet och man får fram ett resistmotiv. Jag provade det (för längesedan) och det blev bra så nu gjorde jag ett nytt försök. Här är resultatet.

58601-158

Jag använde mig av en stämpel från Cherry Pie Art och embossade motivet och sedan använde jag olika dynor, butterscotch till håret, ginger till huden, denim till ögonen och red pepper till naglar, mun och bröstvårta. Sedan fram med strykjärnet. Det blir ju ett ganska ljust resultat men det blir häftigt ändå. Så satte jag det på senapsfärgat papper och sedan på vit stomme. Sedan en öljett och lite garn som jag fått av Rosette. (Tack Rosette) Vips var mitt bokmärke klart!

Sedan så kom min regnbågsdyna fram och jag skulle använda mig av samma stämpel och göra något, men det blev så kladdigt och inte alls bra. Jag visar det inte ens som avskräckande exempel :) När jag skulle kludda av min brayer så blev det ju JÄTTEFINT. Så då var jag tvungen att använda det fina. Hittade mina fotostämplar som varit bortglömda på tok för länge. (Men nu ska det bli fler, Stampsmith ska börja säljas hos Poppe så gissa om jag ska shoppa loss :) ) Såhär blev kortet när det blev klart.

58601-159


Det syns dåligt, men stommen är brun. Det mönstrade papepret är från Bohemia. Lite brun metall-sytråd och sedan vita rub-ons från Making Memories (Heidi).

Men nu är klockan mycket och det är dax att gå till tvättstugan innan det är dax att ta katten under armen och sova. (Katten brukar jag dock släppa i fotänden av sängen...)

Dagens plus: Jag har fått mycket gjort på alla möjliga håll och kanter
Dagens minus: Det är redan söndagkväll...



 


Kommentarer
Theresia

Å vilket läckert bokmärke och kort. Kul med nya tekniker! Du gör det så bra.

2007-01-14 @ 22:27:10
URL: http://theresias.blogg.se
Anna-Karin

Jättefina saker du giort!
Men bokmärket var helt klart läckrast !
Men kan det verkligen funka bara så där ? *ler*

Kramis

2007-01-14 @ 22:53:10
URL: http://koysdagar.blogspot.com/
VeronikaP

Otroligt fint!! Bokmärket blev min favorit direkt!

2007-01-14 @ 23:32:51
URL: http://veronikap.blogg.se/
Pia

vilket underbart bokmärke... så snyggt det är!! Inte för att jag fattade hur du gjort... men än har jag ju inte embossat eller nåt sånt. :-)
Snyggt som bara den i vilket fall som.

2007-01-15 @ 08:18:52
URL: http://engdam.spaces.live.com/
Marie

Vad fint, spännande med nya tekniker.

2007-01-15 @ 09:20:40
URL: http://www.gladers.net
ninaerica

Ditt inlägg är rena grekiskan för mig :), men bokmärket är ju helt underbart och kortet är jätesnyggt!

2007-01-15 @ 09:28:58
Chruss

Ögongodis!!!!

2007-01-15 @ 16:03:55
Elisa

Vilka härliga alster! Jättesnygga! gillar färgerna på pusskortet!

2007-01-15 @ 20:24:29
URL: http://www.elwa.se/galleri
Anonym

Du är ju såååååå duktig!!

2007-01-15 @ 20:42:12
Gunvor

Läckert! Kul att den här tekniken sprider sig!

Kram, Gunvor

2007-01-16 @ 21:55:37
URL: http://gunvors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0