Jag gjorde en bakgrund...

...jag är långt ifrån färdig med att läsa i Simply Stamping :) Hittade ett sätt att göra bakgrunder som jag tyckte var rolligt. OH-plast, 3d-lack-stämpelfärg (jag använde distressrefillerna), glossigt papper, brayer och sedan var det bara att leka igång.

Ett utförlig beskrivning på hur jag gjorde hittar du här

58601-163 
Här är resultatet.

Det var roligt att göra och när bakgrunden väl var klar och torr så stämplade jag damansiktet med svart vattenfast dyna. Stämpeln kommer från Non Sequitur Art Stamps och det finns många fler fina stämplar där. Sedan använde jag vita blommor och så lite qk-text och sist men inte minst, glitterlim. Stommen är ett bazzill Bling.

Det blev många bakgrunder gjorde på en och samma gång, det stora problemet var att jag använde lite för kraftiga färger tror jag. Tycker det är fint med mycket färg men det blir nog svårt att använda dessa, men vem vet, det kanske dyker upp något snart igen :)

I lördags var jag iväg en kortsväng på Annas scrapträff, inte för att pyssla utan jag skulle bara köpa distressrefill till mitt projekt ovan. Självklart blev jag sittandes tittandes. Tänk vad mycket duktiga scrappare och stämplare det hade samlats där. Det var kul att träffa er alla, kanske är jag med nästa gång......

Så har snön kommit och kallt har det blivit. Jag tror jag kommer frysa ihjäl, och det ryktas om att det ska bli ännu kallare..... BRRRRRRRR Idag skulle jag sopa fram bilen och det var ju ett projekt som slutade med en hel del andra projekt..... Råkade slå sönder den ena av vindrutetorkarna, eller åtminstone plastpluppen som håller fast den på torkararmen, sedan passade inte värmarsladden (ingen av de två jag hade) men hur lätt är det att sätta i en kontakt med tre hål i som sitter typ under nummerskylten och det är snö och kallt och man är förbannad? Ja det blev inte bra alls så jag gav upp..... Kanske ska jag sätta mig och pyssla lite till.....eller diska.... får se vad jag väljer ;)

Dagens plus: Pratade med Jenny på ICQ idag, det var väl hundra år sedan sist......jag saknar henne! (Ett annat plus är att jag har köpt ett qk-alfabet vid namn Frankie, och jag planerar att köpa classic oxå....)
Dagens minus: Hela bilhistorien gjorde mig bara arg och sur och tvär.


Kommentarer
VeronikaP

Diska kan du göra en annan dag.....
Kortet är jättefint, och det vet du att jag tycker!
Sladdar och bilar är ett gissel! Man sliter och lägger ut pengar, men ändå går de sönder och förlorar i värde!!!!
Kör försiktigt imorgon!

2007-01-21 @ 18:54:52
URL: http://veronikap.blogg.se/
Pia

Vilket fint kort du har gjort.
Satt precis och tänkte på detta med bilar. Blev besviken över när jag sålde min att jag inte ens fick hälften av vad jag gett och så har man lagt ut så mkt pengar på den medan man haft den. Tråkiga grejer är det med bilar, fast man vill ju gärna ha dem om man ska ta sig runt...

2007-01-21 @ 20:59:57
URL: http://engdam.spaces.live.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0