SPORTLOV

Har du tänkt på vilket underbart ord det är.... sportLOV.....det är liksom själva lov-grejen som är mest underbar. Semester är ju en sak, men lov, visst låter det toppen. Det är ju inte riktigt samma sak och jag har ju med mig rätt mycket jobb hem (som jag skulle ha gjort igår, möjligen idag....men jag har inte ens börjat....). Skönast är nog att inte behöva gå upp så himla tidigt på morgonen....

Idag fick jag dock gå upp tidigt. Klockan 07.50 var det nämligen dax för mig att dra ut en visdomstand. Min andra och sista visdomstand är nu väck. Jag antar att du nu förväntar dig sida upp och sida ner där jag beskriver hur hemskt det var att dra ut denna tand. Men....... det tog 3minuter, det gjorde inte ont (hade ju så klart bedövning men det har inte gjort ont på hela dagen, inte överdrivet iaf) och det har inte blött (eller 'bloat' som jag säger) överdrivet mycket. Så det känns faktistk riktigt bra. Trots detta behövde jag ju trösta mig på något sätt och valde att göra detta genom att köpa Ett Trykk. Har bläddrat lite i den men har nu upptäckt att när jag är hemma på dagen och lägger mig i sängen så kommer Sixten direkt och hoppar upp på magen på mig och spinner som en galning. Då blir jag jättetrött och somnar. Så nu vågar man ju knappt lägga sig i sängen, om man planerar att bara läsa lite.... :)

Så har jag gjort några kort oxå.
58601-198
Ett turkost kort med stämplar från Lilla Pappersbutiken och Octobertamps. Lite wire och pärlor från Panduro. Otroligt roligt med wire och jag har vips många färger.....borde dock köpte den något tjockare varianten, men men, det är lätt att vara efterklok.

58601-197
Ett grönt tackkort med krokus-stämpel från Magnolia och text stämpel från Lilla Pappersbutiken. Ett ganska vårigt kort med tanke på att det bara snöar och snöar ute.

Mer vår kommer här
58601-196
Ännu en brush-stämpel från Penny Black som har fått flytta hem till mig. Det är ju så fina och de är otroligt roliga att måla med stämpelpennor och sedan stämpla..... Men det är väl dax att jag kommer på något mer att göra med mina pennor är brush-stämplar.... Har så mycket idéer men sedan är det som om det blir för många idéer för helt plötsligt sitter jag framför TV:n och får inget gjort..... mystiskt det där!

Har börjat göra en större tavla, den ska bli en present  så jag kan inte visa den här på ett tag, i och för sig så tror jag inte personen i fråga kollar in här i min blogg, men man kan aldrig vara för säker.

I lördags var det alltså den första Vänerträffen som gick av stapeln här i Värmland. Jag och Veronika har planerat och grejat och fixat och det blev så bra. Jag tycker det, Veronika tycker det och alla ni som var där tycker det. Vi har redan börjat med planer inför nästa Vänerträff. Helt galet att sitta i 12 timmar och pyssla, när man tänker efter, men tiden gick löjligt fort. Jag hann inte göra speciellt mycket, ett kort och ett ATC. ATC't bytte jag bort på plats och kortet har jag ingen koll på var det är någonstans... Jag var visst inte så strukturerad när jag packade ihop.

Jag vill iaf tacka Veronika för den goda idéen, affärerna med personal som var där, alla deltagare som gjorde det till en toppendag. Visar några bilder från träffen här i bloggen. Det kommer fler på hemsidan www.vanertraffen.se så småningom, ska bara samla ihop dem från här och var först :) 

Jag har nu monterat de nya hÄnglar-stämplarna som släpptes i stämpelkittet på träffen, men jag har inte använt dem ännu. Det är ju skam på torra land. Det kanske blir imorgon, eller på torsdag, eller......hmmm, vi får väl se :)

58601-202

58601-201

58601-200

58601-199


Dagens plus: Visdomstanden flög ut med ett ryck och det har inte ens gjort ont.
Dagens minus: Min lön minskade med 1406 kronor då jag var sjuk en dag. Hur är det ens möjligt när jag inte tjänar så mycket de andra dagarna i månaden?



Kommentarer
VeronikaP

Vad roligt att se bilder från träffen! Jag tömde min kamera innan jag åkte, och har inte ens tittat på dem.

Dina kort är jättefina!!

2007-02-28 @ 09:26:35
URL: http://veronikap.blogg.se
Linda & Grabbarna

Hej!

Lov.. gud vad underbart! Se nu till att njuta riktigt ordentligt. (Eller ja.. så mycket det nu går med tanke på hemläxorna)

Härligt att det gick så bra med visdomstanden - har tyvärr inte samma erfarenhet men tyckte ändock att det gick bättre än vad man har hört.

Roligt med foton från er träff, kan tänka att det blev en riktig succé!

Vi hörs,
//Linda

2007-02-28 @ 20:29:28
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Hönan

Skoj att se lite bilder, och det var verkligen som du skrev jätte skoj!!! Vill du att jag mailar över bilderna som jag tog???
Eller det kanske är bäst att bränna ner dem på en cd, hmm!
Maila din adress så kan jag skicka e cd. [email protected]
/Anna-Lena

2007-02-28 @ 22:19:15
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Hellen

Trevligt med korten från träffen. Mina kommer så fort Johan tömmer kameran åt mig (pinsamt måste jag erkänna att jag är dålig på det...). Jag gillar också din tulpanstämpel - älskar tulpaner!! Dina kort med denna stämpel blir jättefina.

2007-03-01 @ 22:43:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0