Snart är det väl vår???

Den senaste tiden har jag liksom känt vårkänslor i kroppen. Var kommer de ifrån? Idag sken ju solen och det kändes rätt bra, när man var inomhus, utomhus var det kallt, kallt , kallt......

Jag har hittat en stämpel från Penny Black som jag verkligen gillar och som jag har gjort många varianter på kort av... Jag visar!

58601-172
Ett gult vårkort. Har målat stämpeln med penor och sedan har jag sprayat vatten på gummit och sedan stämplat. Därav de ljusare fläckarna här och var. Så en brad från Cactus Pink. Visst är det vår?

58601-174
Se, det funkar i lila oxå :) Här har jag inte sprayat med vatten utan bara 'huffat' med andedräkten innan jag stämplade.

58601-173
Insåg att jag inte kunde göra fler kort med tuschisarna utan valde att göra ett kort där motivet blev silver-embossat. Stilrent och jag blev riktigt nöjd med det.

58601-175
På våren kommer påsken och här har jag maskat en Höna med ägg. Jag har målat med distresser och nu fixar jag det hyfsat bra iaf.

58601-171
Ett enkelt kort nästan utan stänpel....bara grattis-stämplen som är embossad.

Igår vann jag i badminton, det är jag som vanligt stolt över. Nu har jag skrutit om det i bilpoolen så många gånger så nu så ska M och S vara med och spela mixed med mig och Anna. Oj, hoppsan.....upp till bevis :)

Torsdagen innebar möte hos VV och jag fick stjärna, äntligen. Det har känts lite motigt ett tag och det var skönt att få lite belöning.

Vänerträffen går sakta men säkert framåt. Strukturen är tydlig och jag tror att det kommer att bli toppenbra. Jag har förbeställt lite grejer och härnäst är det stämplar som ska förbeställas, när jag prickade för alla jag ville ha blev det löjligt mycket pengar så jag får nog nöja mig med de som jag MÅSTE ha :)

Har haft kurs hos Anna idag. Som alltid en otrolig kick av att ha kurs, det är nog det bästa med att vara DT, tror jag..... Detta med DT är något jag funderar över mest hela tiden. Fördelar och nackdelar..... Vända och vrida. Upp och ner. Fram och tillbaka. Nu har jag börjat skriva listor oxå....... Tänk om man kunde se in i framtiden.....

Dagens plus: Kursdag och solsken och att jag hittade plånboken jag trodde jag tappat bort....
Dagens minus: Sixten har fått för sig att han måste skrika, är det för att ragga katt-brudar månne?


Kommentarer
Linda & Grabbarna

Hejsan!

Du är så duktig på att skapa, jag är grymt imponerad! Ett stort grattis till stjärnan och jag hoppas att du får en härlig helg.

Kram
Linda

2007-02-10 @ 19:39:35
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Pia

Vilka fina kort! Grattis till din stjärna... Kanske skulle se om jag ska anmäla mig till vv eller nåt...
Fy vad trist att katten skriker... det är såå tråkigt att lyssna på.:-(

Kram, Pia

2007-02-10 @ 20:43:28
URL: http://engdam.spaces.live.com/
VeronikaP

Jättefina kort! Det känns att våren är på gång!

2007-02-10 @ 22:15:14
URL: http://veronikap.blogg.se/se
Ulrica

Härligt våriga kort.
Grattis till stjärnan!!

2007-02-11 @ 07:39:00
URL: http://ullabella.webblogg.se
Hellen

Jag älskar tulpaner och du har gjort så fina kort! Stort grattis till stjärnan. Vi ses snart - den 24:e kommer snabbare än man tror. Ha det gott!

2007-02-11 @ 07:47:53
Elisa

Wow! Visst är det vår! Verkligt fin tulpanstämpel, och hönan är ju så rar. Du har ju maskat väl, först trodde jag det var en stämpel med tre hönor...

2007-02-11 @ 08:11:24
URL: http://www.elwa.se/galleri
Chruss

Härliga vårkort Agneta!

2007-02-11 @ 12:07:42
URL: http://chruss.blogg.se/
Marianne

Fina kort, jag gillade det lila bäst. Men vad har du för andedräkt som får till så härliga färger.

2007-02-11 @ 18:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0