Vilken dag...

Det är ju väldigt sällan som det blir som man har tänkt sig, men den här dagen... ja det tar ju priset.....

Vaknade trött som få. Sådär så de tär hur jobbigt som helst att ta sig upp. Lille Sixten är snabb upp på magen och lägger sig där och spinner. Det gör ju inte saken lättare. Men skam den som ger sig, *schvung* upp och greja och sedan iväg till jobbet.

På jobbet hände en otippad grej. Redan för 07.50 hade jag fått huvudet avslitet. Det låter ju lite bryskt, men det var så det kändes. Det är lite svajjigt på jobbet nu. Det är nedskärningar och det är nog minst 6 tjänster som försvinner. Självklart är det inte något roligt. Det är ju regeln 'Sist in, först ut' som gäller och därför är det de unga lärarna som får stryk på foten av dinosaurierna. Jag vet precis hur de känner sig eftersom jag själv satt i den situationen för ett år sedan så jag förstår precis. Man känner sig arg, ledsen, sårad, besviken och som om man inte är vatten värd. Självklart är det inte så. Vem ska man skylla på att barnkullarna krymper? Själv är jag nu inte i farozonen (denna gången) och det känns ju bra, men samtidigt är det ju mina kollegor som jag även umgås privat med som försvinner. Det känns väldigt tungt. Idag när jag kom på morgonen ville jag visa mitt stöd och allt det där och gick in på ett arbetsrum där två kollegor sitter som båda hänger på en tråd. Jag säger något i stil med 'Hallå brudar, känns det något bättre idag?' (Det var konferens igår och det diskuterades en del och det blev lite fel, kan man väl säga (inte från min sida för jag hade extra-lektion den här tiden)). Det var nu mitt huvud slets av. Jag blev avsnäst att det gjorde det minsann inte. Jag ville ju bara vara snäll..... Allt kändes jättekonstigt och resten av dagen när jag inte hade lektion så satt jag på mitt arbetsrum och jobbade och försökte bara hålla mig undan.

Senare under dagen var det dags för IUP-samtal och jag hade inte hunnit förbereda mig så väl som jag hade velat. Det gick ju bra ändå, men det blev inte som jag hade tänkt mig....

Så var det dags att åka till VV och få domen. Vägde mig hemma och den vågen visade +1,6kg. Men det gjorde mig inte så mycket. I min suraste och deppigaste stund i förrgårskväll så tog jag fram ett par jenas jag ärvt av E som jag inte har kunnat ha på hela tiden. Jag drog på mig dem och jag kunde knäppa dem! De satt väl inte helt bra, men vad fasen, jag kunde knäppa dem :) Så det kändes lite som om vågen kunde visa hur mycket plus den bara ville, jag har ju krympt ändå! Väl på VV så garderade jag konsulenten att det var en dålig vecka och att det inte skulle gå bra. *spoink* Vågen visade -0,1kg. Jag vet att det är typ ingenting, men det är minus och det kändes så otroligt bra. Jag har nu minskat 32,1kg allt som allt. Det är helt galet mycket, men det mest galna är att det finns mer att ta av.....hå hå ja ja. Men jag är vid gott mod och är motiverad så det är bara att köra på, imorgon är det badminton. :)

Så har jag nu fått hem mitt classic-alfabet Frankie till qk. Åh vad jag har längtat. Det är så otroligt fint...
image274 Ja, så ser det ut. Det är så...mmmm....jag är så glad! Tack M för att du hjälpte mig att fixa det! Ska försöka göra något med det i helgen som jag kan visa upp sedan. :)

Ska även göra ett konfirmationskort i helgen...pust... Har fått lite uppstämplat och postat till mig (Tack för det E!) och ska göra något med. Men just nu varken orkar eller hinner jag. Ska snart sova...

Dagens plus: Frankie har flyttat hem
Dagens minus: Jag blev utskälld när jag bara ville vara snäll
Dagens fundering: Ska jag kasta ut vågen och mäta omkrets här och var istället?



Kommentarer
Eva-Lena (spoketlaban)

Låter som en jobbig dag. Vad kul att du har gått ner så mycket. Själv har jag gått ner -9,4 kg sedan i höstas och det är jag mycket nöjd med.

Ha en bra helg.
Kram Eva-Lena

2007-04-20 @ 08:01:14
URL: http://www.evalena.blogg.se
Annelie

Ibland blir allt man säger fel bara för att mottagarörat är inställd så *tröstar*

Åh, vad fint Frankie är! *vill ha* Men just nu vill jag ha alla dies som finns :-)

Hoppas du får en trevlig helg!

2007-04-20 @ 13:35:04
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Malin

kraaaaaaaaam på dig

2007-04-20 @ 18:47:10
Pia

kul med nytt alfabete, tråkigt att bli utskälld.
Tycker du är superduktig som gått ner så mkt!

2007-04-21 @ 18:57:34
URL: http://engdam.spaces.live.com/
Sonja T

...har du gått ner över 30kg?!?! Verkligen duktigt:)) Vad roligt för dig!
Men mindre kul o bli utskälld... så fel det kan bli när man bara menar väl...

Kram *S*

2007-04-22 @ 15:25:55
URL: http://rastom32.blogspot.com/
VeronikaP

Ibland blir det inte som man tänker sig, mottagaren är på en annan våglängd just då. Jag vet hur det känns... *kram*

Frankie är ett supersnyggt alfabete! *avundsjuk*

2007-04-22 @ 17:03:56
URL: http://veronikap.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0