Jag blev utmanad!

Denna gång handlar det inte om en lista som man ska skriva i sin blogg. Nej, en jobbig utmaning. En kollega på jobbet utmanade mig att ut och gå 30 minuter FÖRE frukost. Det betyder att jag ska ut och gå 05.20. Visst låter det förskräckligt tidigt? Visst låter det helt galet? Trots detta kan jag inte riktigt släppa tanken. Så då täntke jag att jag skulle skriva om det i bloggen, för är det skrivet är det sant och är det sant har jag inget val och har jag inget val så kommer klockan ringa tidigare imorgon.

Jag har dock redan börjat komma med förändringar, idéer och undanflykter.
¤ Om jag istället springer (som om jag skulle orka det en längre sträcka :) ) så borde det räcka med 20 minuter. Tänker jag fel?
¤ Det är Prison Break ikväll = jag kommer i säng sent = jag kommer vara trött imorgon = jag börjar på onsdag.... (läs: typ aldrig)
¤ Jag kan dubbla eftermiddagspromenaden (som om det skulle hända)
¤ Jag börjar på påsklovet så att jag får en mjukstart
¤ Räcker det inte med 15 minuter?

Ja, just nu känner jag mig ganska peppad. Men jag vet att jag imorgon när klockan ringer så vill jag bara somna om.... Vi får väl se vad det blir :) Jag återkommer i ämnet.

Så har jag blivit väldigt förtjust i Kortmakarens nya stämplar 'Filurer'. Otroligt vältecknade och väldigt enkla, kul med något nytt. Så tänker jag ju lite på Barbapappa oxå..... Ska nog..... MEN, jag har idag beställt mig Classic Frankie så vad har jag råd med? Hmmm....... ångest ångest......

Dagens plus: Frankie är äntligen beställt!
Dagens minus: Grannen kommenterade min viktnedgång med 'Du har blivit snygg nu'. Eftersom jag var skitful förut? Jag förstår tanken men kanske kan man använda orden på ett annat sätt?
Dagens fundering: Orkar jag upp så tidigt imorgon?


Kommentarer
eldh

Klart att du orkar... som sagt, nu är det skrivet och då är det sant! :) // Elin som ALDRIG skulle få för sig att motionera mitt i natten..

2007-04-02 @ 21:42:23
URL: http://eldh.blogg.se
VeronikaP

Ha, ha... hej du fd fula människa!!

Om jag känner dig rätt, så kommer du att gå en promenad imorgon bitti.... :-)

2007-04-02 @ 22:25:36
URL: http://veronikap.blogg.se
Pia

tråkig kommentar även om det kanske var menat snällt...
Jag hoppas att det går bra med din utmaning. Just nu sitter jag själv och funderar på om jag hade orkat, fast jag hade nog inte gjort det eftersom det innebär att jag antagligen fått ta med barnen och det hade ju aldrig hänt... :-)

2007-04-03 @ 11:01:50
URL: http://engdam.spaces.live.com/
Christine

Glassen ja.. Girlie.. den var rosa.. och söt. Fick i mig halva, sen fick Narto resen. pinnen, som ett rör med glitter i. Man ska nog hälla glittret över sig.Tror jag ger den till Frida..=) Slutsats.. glassen var snyggare och mer kontroversiell än god.!

2007-04-03 @ 12:20:53
URL: http://christineo.blogg.se
Sonja T

Nåååå... hur gick det imorse??? Kom du upp i tid?:)
Inte illa att ens planera en sådan sak - känner jag mig själv rätt, så lär en sådan händelse inte ske hos mig förrän... det växer istappar i mikron, hihi:)
Kul grej iaf, helt klart:)

//Sonja

2007-04-03 @ 16:14:23
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Lisa - InkyWings

Att GÅ ger lika bra motion som att springa... att springa belastar bara leder mm mera så GLÖM löpningen!! ;-DDD
Skönare att GÅ!!
Jag hejjar på dig!!! (fast det vete katten om jag hade gått upp 05.20 precis för att ut och GÅ.... hehe) Hade det varit tal om 7.30 eller nått så hade oddsen ökat *avsevärt!* fniss..

2007-04-03 @ 17:02:08
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Annelie

Visserligen är jag ganska vaken 05.20 men inte skulle jag ge mig ut och gå då inte... mer än till köket för att göra välling.

Men jag håller på dig!! *hejja, hejja*

2007-04-03 @ 20:41:01
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0