En härlig helg

Ja det är precis det jag har haft. Jag har umgåtts med vänner, jag har pysslat, jag har städat (lite), jag har tränat och jag har fått glada nyheter. Vad mer kan man begära?

Spelade badminton med K i fredags. Jag vann en match och hon vann den andra. Kändes bra att få vinna, tycker vi är väldigt jämna men detta var första gången jag vann en match mot henne.

Så kom jag hem och började fixa i ordning mitt Frankie-alfabet. Jag har nämligen börjat med att stansa ut alla qk-dies och limma dem på brun cardstock och sedan limma fast dem på plastfickorna. Enkelt och smidigt sätt att se det man har och få tillbaka allt på rätt ställe. Det enda jag inte kan göra på ett vettigt sätt är att få dem i någon bra ordning, men det är väl något man får leva med... Ja bokstäverna är det ju inga problem med, alfabetet är jag helt säker på. Det är de andra diesen som är i oordning. Det hade varit fiffigt att ha dem i tema-ordning, men det funkar inte.....så nu kommer de i inköpsordning. Jag har beställt fler från Scrapperiets qk-klubb nu, längtar redan!

image275
Så ser mitt Frankie ut. Visst är det otroligt fint? Hur kunde de på qk bestämma sig för att sluta göra detta alfabet? Detta är lätt det snyggaste alfabet de gjort, LÄTT! :) Det kändes jobbigt att det försvann innan jag hann köpa det, men nu har jag ju köpt skinnimini begagnat och hittade detta classic i affär på rea. Vad mer kan man begära? Siffrorna då möjligen....och skuggorna..... :)

Jag har självklart använt mitt alfabet idag. Det blev inte mycket men det blev lite...
image276
Ljusblå stomme av okänt märke, mönstrat papper från Urban Lily, resten bazzill. Stämpeln kommer från inkywings, tack Elwa för den!!!!, och är målad med Glazepennor. Hade aldrig provat dem men så när jag började DT hos Åsa på Lilla Pappersbutiken så fick jag alla pennor, både glaze och soufflé. Otroligt roliga att jobba med. Här använde jag glazepennorna som är genomskinliga och blir alldeles glansiga, passar ju perfekt till ett fönster. Kortet är en beställning och jag hoppas verkligen att kunden blir nöjd.

Vad har jag gjort mer?
image277
Ett kort med papper från Urban Lily, flygplansstämplen är från Paper Salon och är målad med glazepenna och souffle-penna. Den är ju otorligt rolig eftersom den är helt täckande, perfekt till de vita molnen alltså :) Textstämplen kommer från Lilla Pappersbutiken.

image278
Stämpel från Paper Salon målad med glazepennor (glitterpennan på vingarna är min favoritpenna, hur har jag kunnat leva utan en sådan så länge? ;) ). Så finns det tre blommor från Heidi Swap på kläningen. Textstämpeln kommer från Lilla Pappersbutiken.

image279
De här blommorna är så snygga, så härliga, så maffiga så.....så.....jag finner inte ord! Blomman är från Prima och textstämpeln är från Lilla Pappersbutiken. Stämplat med Adirondack-dynan Raisin. Så lite organzaband.

Det är det som blivit gjort, har gjort lite till, men glitterlimmet är inte torrt :)

Så har jag då städat, inget stort projekt, men jag har sorterat ut tidningar som ska slängas, två stora pappkassar är fulla och ska kastas. Varför sparar jag på så mycket skit? Det var tidningar som är 3 år gamla....är jag en hamster????

De glada nyheterna kan jag inte prata så mycket mer om ännu, men det kommer längre fram, jag lovar!!!

image280
Världens sötaste katt kan man inte visa för ofta? Här ligger han helnöjd uppe på badrumsdörren. Här är han extra nöjd eftersom den nytvättade badrumsmattan hänger på tork där. Annars ligger han på dörren när jag duschar, ibland (sällan) hoppar han vidare till andra sidan hallen och lägger sig tillrätta på hatthyllan. Vilken galen katt.

Tack alla för glada tillrop om min viktminskning, ska passa på att läsa dessa när jag har det motigt. Ska nog börja mäta omkretser på allt möjligt och omöjligt och föra loggbok.

Efter några sms i fredags så tror jag att den lilla fnurran på jobbet har ordnat till sig, det känns väldigt skönt inför morgondagen.

Mattias har förklarat för mig hur man fixar till detta med rss. Så nu kör jag Mozilla och ser direkt när mina favorit-bloggar är uppdaterade. Tack Mattias för hjälpen! :)

Dagens plus: Mitt Frankie är klart för att hoppa in i pärmen.
Dagens minus: Jag har inte hunnit göra något till ATC-swappen (ännu).
Dagens fundering: Varför har jag inte provat detta förut?


Kommentarer
VeronikaP

Snygga kort, smart förvaring av dina alfabeten, skönt att det känns bättre med jobbsituationen, jag trodde att du hade klätt dörren mjuk för Sixtens skull :-), du får lära mig hur det där med rss... jag har försökt men vet inte hur det ska fungera!
Ajöss..... :-)

2007-04-22 @ 19:51:24
URL: http://veronikap.blogg.se
Malin

Hej, kul att du hittade in på min blogg! Jag brukar vara inne och kika på din med. Det är ju lite kul och ha lite koll när vi kommer från samma stad : ) Gillar verkligen flygplanskortet. Hej svejs...

2007-04-22 @ 21:34:58
URL: http://malinscrappar.blogg.se
Louise (vbg)

Va kul att du har fixat till alfabetet, snyggt. Grattis till vikten, tänk om jag.....jaja det är bara jag själv som kan :) Snyggt blom kort och ängeln är inte fy skam heller ;) Ha en skön vecka. Kramiz

2007-04-22 @ 22:00:24
URL: http://louisevbg.blogg.se
Gunvor

Å vilka fina kort du gjort! Och till ordningen i QK-samlingen.
Sixten ser ut att ha det bra! Fast jag trodde att du klätt in dörren med något "ullegull" för att han skulle ha det bra där - det skulle stämma så bra med dig!

Kram, Gunvor

2007-04-23 @ 12:59:57
URL: http://gunvors.blogg.se
Sara

Snygga kort du gjort och jätteläckert med alfabetet! *sparar idén* Tack för berömmet av mina tapeter, det är Midbec. Ska fota lite mer i veckan när allt är städat och klart! Ha det bra och tack för titten! :-)

2007-04-23 @ 15:42:45
URL: http://snorsk.blogg.se
eldh

Hörru du! Du får nog ta o lära både mig och Veronika det här med rss... Känns som om det är lättare än o surfa runt på heeeela långa listan med bloggar! // Elin

2007-05-07 @ 21:51:37
URL: http://eldh.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0