I sista minuten blav jag klar

Ja, det är väl så jag är....alltid klar i sista minuten. Mina idéer kommer tidigt men sedan kommer altid något ivägen...

Men idé denna gång var att göra om en pekbok till en liten kärleksbok till ett par kompisar som gifte sig idag. Så den blev klar mitt på dagen och nu är den nog överlämnad. Förhoppningsvis blev de glada :)

58601-24

Här har vi framsidan. Papper från Bacis grey. Stämplar från October Stamps som är guldembossade. Använde basic greys die cut-verktyg för att få det vågiga till pärmryggen, otroligt roligt verktyg som jag ska använda fler gånger (om jag bara får låna det av Anna igen ;) )

58601-25
Ganska tydligt att det är Karolina och Janne som gifter sig idag. Rubons från Cactus pink, blommor från ett okänt ställe och blad från prima. Hjärtan är stansade med qk.

58601-26
Fotostämpel (Borta med vinden) från Stampsmith stämplad med distress (Peeled paint) och Embossade med distressEP i samma färg.  Sedan en utskrift på vellum (När är den rätta åldern att gifta sig? När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen Carola 8 år) Det säger väl allt? Rosa hjärtan som är punchade och sedan glitterlimmade med icicles.

58601-27
Dikt av Siv Andersson på vellum och sedan en personlig hälsning från mig.

Kanterna på boken är målade med guld krylonpenna.

Vad har jag då mer gjort idag? Har varit hos Annas scrapbooking och pysslat lite tillsammans med Anna och Veronika. Otroligt roligt att pyssla tillsammans. så roligt att jag gick hem och städade i pysselhörnan och snart ska jag fortsätta pysslandet. Skönt med en slapplördag och få rå mig själv lite. Längtar redan nu efter de nya avsnitten av Kvarteret Skatan. :)

Så blev jag ju utmanad av Helena oxå....lika bra att berätta sanningen :)

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
- Lokalvårdare (sommarjobb)
- Trycksynare på tröjor (sommarjobb)
- Tivloiarbetare (sommarjobb)
- Lärare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
- Shaun of the dead
- Adam och Eva
- Lock, Stock & two smoking barrels
- Vuxna människor

Fyra städer jag har bott i:
- Tranås
- Karlstad

Fyra tv-serier jag gärna ser:
- Prison Break
- C.S.I (allihopa är bra)
- Desperate Housewives
- Kvarteret Skatan

Fyra ställen jag vill åka till:
- Egypten
- London
- Graz
- Island

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
- Aftonbladet
- Tv.nu
- Annas Scrapbooking
- Jobbmailen

Fyra favoriträtter:
- Lax
- En kycklingsallad med valnötter och cambozola
- Kyckling med enbärssås
- Grillat kött är alltid gott

Fyra ställen där jag trivs:
- Hemma
- I mina föräldrars sommarstuga
- I naturen
- Hemma hos olika kompisar

Fyra personer jag vill träffa:
- Mannen i mitt liv :)
- En kompis som jag slarvade bort under resans gång
- Jenny som bor i Skottland nu och som jag tappar allt mer kontakt med....tyvärr....
- Vill träffas och pyssla med DT-gänget igen.

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
- Coma
- Gunvor
- Mattias
- Anna J


Kommentarer
VeronikaP

Boken är garanterat hur fin som helst.... jag såg den halvfärdig och den var riktigt läcker redan då!!
Kvarteret skatan har jag inte sett någon gång...

2006-09-02 @ 20:01:47
URL: http://veronikap.blogg.se/
Gunvor

Jättefin bok Agneta! Och jag älskar verkligen det där barncitatet (har det i en bok härhemma).

Svaren på utmaningen kommer i min blogg så småningom. Kram, Gunvor

2006-09-03 @ 23:13:48
URL: http://gunvors.blogg.se
Helena

Ja, det har vi ju vetat länge.. att du är überskön. Nu vet vi lite mer. Underbar pekbok!!!!

2006-09-04 @ 12:34:50
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Eva-Lena (spoketlaban

Fin liten bok du gjort.
Kram Eva

2006-09-05 @ 12:21:05
URL: http://www.evalena.blogg.se
Christine

Är inne och kikar på vad du "pysslar" ibland och jag tycker verkligen du är superduktig och har känsla för vad som är snyggt.. Lite avis blir man.!!

2006-09-06 @ 10:30:38
URL: http://christineo.blogg.se
Caroline

Hej!

Oh, va kul. Du har hittat mig.

Guud vilken ambitiös hobby du har. Gööörfina saker du gör. Jag skulle aldrig klara det, inget tålamod, det närmsta hantverk jag kommer är nog att kasta färg, lite mer min grej :)

Allt bra?

2006-09-08 @ 11:14:46
URL: http://carolinedanielsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0