Höst = promenad i solljus och pyssel i månljus

Tja, kanske inte riktigt så poetiskt men jag älskar verkligen hösten. Dagarna är underbara, just idag strålande sol och man kan inte annat än ut och gå en sväng. Snart börjar den sena eftermiddagen och då kryper mörkret snart på. Det har jag heller inget emot. Tända ljus, dricka te och sedan ta fram stämpelgrejerna. Jag har fått en del kort gjorda och det är jag nöjd med.

58601-31
Det här kortet är lila, det är väldigt svårt att se men så är det iaf. Min scannar gillar inte lila alls på samma sätt som jag gör. Det är lila Bazill och sedan mönstrat papper från Karen Foster. Stansat med retropunchen i två storlekar och sedan satt fast en 'diamant' frän making memories. Grattis-stämpeln är silver embossad. Embossing är ju så fint...jag gör det nästan jämnt....

58601-30
Det gräddvita papperet är inte bazzill utan någon annan typ av cardstock, det är randigt i strukture och verkligen läckert. Blommorna är stäpel från Reprint och de är målade med twinklar. Tänk att jag återfann dem! Var lite anti till dem ett tag men det kan jag itne förstå nu, de är ju helt sagolikt vackra att måla med. Tyvärr gör sig inte skimmer så bra i scanner, men kortet kan beskådas i Annas affär :) Tack-stämpeln är från October Stamps.

58601-29
Höstlövsstämpel från Reprint som är guldembossad två gånger och för övrigt stämplad med brun dyna på bazzill. Texten är alfabetstämplar från Heroarts. Bra köp det där, man kan ju skriva vad man vill, det gäller bara att komma ihåg att använda dem....

58601-28
Det mönstrade papperet är av okänd tillverkare men det är av SAMMET. Alldeles mjukt och lent och alldeles jättefint. Ville inte göra något mer med det utan verkligen låta papperet i sig tala. Grattis texten är qk-alfabetet Studio classic och sedan glitterlimmat till max med Golden Rod.

Nu känner jag mig motiverad att göra mer..... Har papper och grejer men vet inte vad det ska bli.... Men det är lite Värmlandsträff hos Anna på lördag och det ska bli superkul. Jag vet inte ritkigt vad jag ska göra, men det löser sig säkert under veckan.

Igår satt jag och monterade stämplar. Det var stämplar från Magnolia, Cherry Pie och Inkywings. Jag tycker det är dödstråkigt att montera och samlar därför gärna på mig. De äldsta var från Papperskraft i Leksand. Ja jag vet, jag borde verkligen skämmas ;) Men, til min stora besvikelse saknades det två Magnolia-stämplar. Jag kan inte för mitt liv förstå var de är. De kan ju inte bara vara borta. Panik-letade lite igår men fann dem inte. Var kan de ha gömt sig? Får försöka städa lite mer ordentligt framöver och hoppas på att hitta dem då. Det känns bara så jobbigt! Det var ju stämplar jag skulle ha till mina höstkort.

Nåja, snart är det väl månljus och då ska det ju pysslas :) Vi får se om det blir någon produktion har ju fått beställning av en jobbarkompis på fem stycken grattiskort, det borde jag ju kunna ta tag i....


Kommentarer
VeronikaP

Dina kort är jättefina!!
Det där sammetspappret är hur läckert som helst! Där kan man snacka om att man vill klappa papper....

Ja det där med att montera stämplar.... Idag fick jag ett gäng omonterade Magnoliastämplar på posten.... Dags att montera då!!

2006-09-12 @ 17:08:45
URL: http://veronikap.blogg.se/
Kolocina

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2008-05-16 @ 10:38:14
URL: http://kolocina.blog.ca
Jensnatasha

Keep up the good work.

2009-04-06 @ 11:48:24
URL: http://jensnatasha.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0