Ännu en utmaning

Så fort jag ser en utmaning så kan jag inte låta bli... jag MÅSTE svara på frågorna..... Här kommer dagens skörd.

FÖRSTA
Riktiga jobb: Lärare (jag är kvar på samma skola 7,5 år senare)
Egenköpta CD: Det minns jag inte…..
Piercing/tatuering: Ett hål i vardera örat, jag var kanske 10 år eller så, minns faktiskt inte. Tatuering har jag bara en och den kom när jag var typ 22.
Riktiga kärlek: När man är mitt uppe i den så känns den så klart riktig så riktig kärlek har jag stött på flera gånger, men det har ändå inte varat livet ut….
Fiende: Jag tror inte jag har några, inte vad jag vet iaf.

SENASTE

Biltur: Från Säffle och hem till Karlstad
Kyss: Det passar sig inte här…
Låne-bok: Lånade en bok av mamma tror jag, köper gärna mina böcker…
Film sedd: Wallander – Brandvägg.
Dryck förtärd: Te
Mat äten: Apelsin
Telefonsamtal: Pratade med Mari idag innan vi träffades för att fika.
Skiva spelad: Stefan Sundströms ’Fabler från Bällingebro’
Irritation: Sixten hoppade upp bland mina papper och levde rullan….

JAG

Vill: att det blir en härlig vinter
Har: massor att jobb att göra, trots att det är lov.
Önskar: att jag hade massor av pengar…
Hatar: varför ska man hata?
Är rädd för: spindlar
Hör: TV:n
Undrar: hur det är med bananer. När de är omogna (typ gröna och goda) är skalet tjockt, när de blir gamla är skalet tunt. Förvandlas skalet till banan?
Ångrar: det är en del grejer, men trots det är det ju ändå de som gjort mig till den jag är….
Älskar: Mina nära och kära, min katt, och många andra fast på olika sätt
Sjunger: när ingen hör…
Gråter: jadå, det händer…

JA ELLER NEJ
Jag har en dagbok: Ja.
Jag gillar att laga mat: Ja.
Jag har en hemlighet jag inte delat med någon: Ja.

FAVORIT

Nummer: 8
Färg: Turkos, Blå, Lila, Grön, Orange, Rött, Svart (om det nu är en färg) och...ja...jag kan inte välja
Dag: Alla dagar har väl sin charm, men ju närmre helgen det är desto bättre! :)
Månad: Den månanden det är liksom, det finns något bra med varje månad (mindre i januari och februari men...)
Drycker: Vatten

FÖREDRAR

Gos eller hångel: Varför välja?
Te eller kaffe: Te.
Mörkt eller ljust öl: Varken det ena eller det andra
Rött eller vitt vin: Jag dricker vilket som, och på sommaren så dricker jag gärna rosé.

INOM DET SENASTE DYGNET HAR JAG

Gråtit? Nej
Hjälpt någon? Ja det har jag gjort. Har hjälpt en tjej att hitta finfina stämplar.
Köpt något? Ja EZ till mina omonterade stämplar
Gått på bio? Nej.
Sagt ‘jag älskar dig’? Nej.
Saknat ett ex? Nej.
Skrivit i en dagbok? Nej.
Haft ett seriöst samtal? Ja.
Saknat någon? Ja.
Kramat någon? Japp, Anita måste få massor av kramar när jag träffar henne.

Nu vill jag se dig svara på dessa frågor i din blogg! :)


Kommentarer
VeronikaP

Kul att få lära känna dig lite mer... ;-)

Det där med bananer fastnadse jag för... kan du inte ta reda på detta? :-)

2006-11-03 @ 22:20:15
URL: http://veronikap.blogg.se/
Christine

Ok.. antar utmaningen.. / Ch

2006-11-04 @ 13:39:04
URL: http://christineo.blogg.se
Gunvor

Trevligt att få vet alite mer om dig! Jag har antagit utmaningen ...

Kram, Gunvor

2006-11-04 @ 19:50:31
URL: http://gunvors.blogg.se
Eva

Är lite ny på det här. hur hämtar jag hem utmaningen till mej? Eva

2006-11-18 @ 07:43:02
URL: http://gammalmenintealdst.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0