Jag började städa...

Ja det var så det började.... Jag skulle städa i pysselhörnan, så att jag kunde få tillbaka bordsytan framför TV:n. Nu har jag glitterlim, papper, stämplar och allt möjligt på båda ställena. Det bara svämmar över helt enkelt.

Var skulle jag då börja? Började i bokhyllorna, tänkte att jag kunde röja ur lite skräp så att jag kunde få plats med lite pysselgrejer där. Lådan med julstämplar, lådorna med swappar och lite annat smått och gott. Vips hade jag tre hyllplan ledig och det kändes ju ofantligt bra. Men så började det klia i fingrarna. En klåda jag liksom känner igen vid det här laget. Händerna ville inte alls städa längre, de ville göra något annat. Det var inte datorn som lockade utan något helt annat. Hamnade framför TV:n där skärmaskinen står för tillfället. Skar till en röd ATC, idéen växte fram i huvudet. Jag skulle behöva lite rött spillpapper, hämtade det. Skulle behöva montera ett par stämplar, hämtade EZfoam och stämplarna, behövde embossingpulver, hämtade det, pikkadollen och versamark-dynan.

Helt plötsligt var det mer stökigt än när jag började, men jag hade ett rött ATC klart. Städa kan jag ju göra...nu...om jag inte skulle göra något med de där bakgrunderna jag började greja med....

Varför blir det alltid såhär när jag ska städa?

ATC


Kommentarer
Gunvor

"Been there, done that, seen the movie"! Jag vet inte varför det är så lätt att vad man än ska göra hamna vid stämpelbordet i alla fall? Snyggt ATC du gjorde!

Kram, Gunvor

2006-07-16 @ 14:46:54
URL: http://spaces.msn.com/gunvorsspace/
Anna K.

Kul att du skaffat blogg!! Det där som du gör i stället för att städa känner jag inte igen.... Jag städar ALLTID när det behövs. NOT :-) Gillar dina ATC jättemycket! Ser fram emot att se fler sådana :-)
Kram kram!

2006-07-16 @ 19:00:32
URL: http://www.annasscrapbooking.se
Coma

Hahaha, det där fenomenet känns igen till punkt och pricka. En annan metod jag har är att flytta saker från rum till rum. Jag börjar städa vardagsrummet och de saker som inte ska va där lägger jag i ex köket, sen vandrar ju de där sakerna runt hela lägenheten och när jag städat klart ser det ut som det gjorde från början. Men det känns ju iaf som jag städat! *harkel, host*

För övrigt var det HUUUUR bra som helst i lördags!!! Ska skriva lite om det i bloggen sen. Tappade rösten och lät som en skata hela natten :-)

*Kram*

2006-07-17 @ 09:49:35
URL: http://coma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0