Massor har hänt i helgen

Det började med en tuff match i badminton. Anna och jag var verkligen jätteduktiga och kämpade tappert. En hel del snygga bollar och vi bestämde att et blev 1,5 - 1,5 i setsiffror. Det kan låta konstigt men vi visste inte reglerna riktigt när det blev 17-17, kan man hålla på i evighet för att vinna med 2 poäng eller? (Fick just veta att regeln säger såhär: Den som först fick 14 ska bestämma (när det står 14-14) om man ska köra till 15 eller 17. Vinna med två gäller alltså inte.) Efter denna tuffa match ville jag helst slappa i TV-soffan. Men jag var tvungen att förbereda lördagen.

Lördag, vad kan det hända då? Jo, denna lördag hände något jag aldrig varit med om förut. Annas scrapbooking hade nämligen invigning. Vilken dag! Jag, Veronika och Helene satt och pysslade nästan hela dagen och det var helt underbart skojigt. Träffade en hel del kunder även om många gick oss förbi. Det var kul att se att allting flöt på bra och Anna trivdes som fisken i vattnet.
Jag fick faktsikt en dubbelLO gjord. Jag som inte scrappat så mycket kände mig nästan rusig. Jag har fått bilder av en kollegas bröllop coh bara bilderna i sig är så otroligt fina och stilrena att det är svårt att göra det bättre. Men jag hoppas att jag lyckades?....
58601-17
58601-18
(att det är lite snett bjuder jag på, det blir så när man fotar...)
Det röda hjärtat är skuret i bazzill och sedan clearembossat för att få lyster. Texten är qk Frankie (hur kunde de sluta med det INNAN jag hann köpa det???) och så är det svarta rubons från Cactus Pink. Det är svart bazzillpapper som grund med ett vellum från American Tradition Designs ovanpå. Så är det en svart fotomatta.

Vad hann jag med mer då? Jo jag hann med två kort oxå. Två kort med annorlunda vikning (mallar kommer från Stampington)
58601-21
Började med ett grattiskort som viks ihop lite fiffigt så att det ser ut som ett kuvert. Papper från Basic Grey och stämplar från Kortmakaren och Forma Hantverk. Att måla med twinklar var otroligt roligt, roligare än jag mindes så nu har jag köpt 8 till..... Suck, varför finns det så många färger?

58601-20
Sedan blev det en liten söt dopklänning i Basic Grey-papper. Enkelt och bra :)

Men vad var det då jag var tvungen att förbereda på fredagskvällen? Jo vi i designtemat hade bestämt os för att göra varsitt ATC till Anna på öppningsdagen. Vi bestämde bara att temat skulle vara Anna och sedan blev det inget mer sagt. Det var väldigt roligt att se att vi alla fyra gjort ATC i rosa+orange. Ganska tydligt att det är de färgerna som Anna gillar! Mitt ATC ser ut såhär
58601-19
Det är faktsitk rosa glitterlim på kanterna och stenaran är oxå klart rosa, men min scannar verkar ha fått slag så det syns ju inte sådär jättebra...

Men inte nog med denna förberedelse. Var bjuden på kräftskiva på lördagen och den perfekta gåvan till värdparet måste väl vara ett bröd som ser ut som en kräfta? När jag pratade om detta under pysslet så ville alla se kort på skapelsen, såhär kommer det.
58601-22
Resterande kort från kräftskivan känns censurerade :)

Kräftskivan var dock otroligt rolig och trevlig. Hur kan det vara annat i goda vänners lag? Tack alla som var där, det gjorde vi bra! Vi ses väl om ett år igen? ;)

När jag kom hem efter ha varit borta hela lördagen så fick Sixten tokspel. Han protesterade väl mot att jag varit borta så länge eller något, eller oxå tyckte han bara att det var kul att skoja till det när jag inte var nykter (och senare på morgonkvisten lite bakis). Under natten och morgonen lyckades han riva ner två blomkrukor, varav den ena gick sönder. Han vässade klorna på både sänggavel och min fina fåtölj i sovrummet. Han roade sig oxå med att hoppa upp i sängen för att jaga sin egen svans och bita matte i tårna. Han sprang omkring ovanligt högljutt tyckte jag...

På söndagen så bakis-slappade jag i TV-soffan och då var han lugn och fin och låg och kurrade på mattes mage. Alla synder var förlåtna! Kanske mina oxå? ;)
58601-23


Kommentarer
Din vän A.

Tack Agneta för en underbar dag och alla hjälp jag fick. Det var så bra att ha dig i butiken när kunderna undrade något:-)
Dina bröllopsLO's är underbara, så enkla och vackra!!!
Sixten är en pärla tycker jag, hahaha!!

2006-08-28 @ 21:06:45
steve

Tja,
å hej vad snygga vi blev. hur gick det där till?
It´s a kind of magic! Bra jobbat!
Jaha, då är det väl bara att invänta inbjudan från Hollywood.
Eller Playboy Mansion.

2006-08-28 @ 21:55:41
Lena

Åh, vad fina dom blev Lo´sarna! Och Sixten är underbar....

2006-08-29 @ 10:44:46
Chruss

Fniss, Sixten verkar vara en herre i min smak!
Snygga kort och Atc's du gjort.

2006-08-29 @ 10:47:39
Gunvor

Visst är det för hemskt när husdjuren klampar omkring på golvet och i möblerna när man själv mår Urban? Stackare!

Men korten och ATC:t är kanonfina och jag är grymt impad av kräftbrödet!

Kram, Gunvor

2006-08-29 @ 19:17:24
URL: http://gunvors.blogg.se
Rosette

"LOsarna" blev verkligen bra, så kul! Hoppas de blir nöjda också! Och så är du fast i twinkelträsket också...alltid är det något mer man vill ha..hopplöst!

2006-08-29 @ 23:59:32
Eva-Lena (spoketlaban

Vad mycket fint du gjort. Verkar som du haft en toppen helg.
Kram Eva-Lena

2006-08-30 @ 07:38:18
URL: http://www.evalena.blogg.se
VeronikaP

Visst hade vi en underbar dag i lördags!! Alltid kul att vara på träff med likasinnade!
Kul att du återupptäckt Twinklarna!! Jag är just nu påväg in i en distressvärld... ska du med?

Dina LO´s blev riktigt snygga, det vet du att jag tycker!!
Hälsa gose-Sixten från mig!!

2006-08-30 @ 16:59:14
URL: http://veronikap.blogg.se/
VeronikaP

Glömde ju att kommentera det läckra brödet!! Har ju hört talas om detta... kul att få se resultatet!!

2006-08-30 @ 17:00:01
URL: http://veronikap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0